Home | Over mij | Contact

Look | Think pink

zondag 15 december 2013

Mijn minst gedragen kleur oogschaduw? Ik denk dat roze zeker in de top drie thuis hoort. Ik vind roze een mooie kleur, maar ik vind het altijd iets te zoetig. Ik heb liever een stoerder imago, en daar horen wat donkerdere kleuren bij. Toch besloot ik van de week om een look te maken met deze kleur, waarbij ik zowel voor de ogen en lippen voor deze zoete kleur heb gekozen. 



Voor de ooglook heb ik gebruik gemaakt van drie kleuren: roze, wit en goud/bruin. Het heeft veel shimmers. Naast oogschaduwbasis heb ik als tweede 'ondergrond' een crème kleur van Essence 'Dance the swan Lake' Ballerina LE gebruikt. Daardoor blijven de glitters beter plakken. Ik heb een 16 colour shimmer palette gebruikt met de twee roze kleuren en in mijn binnenste ooghoek een bruine kleur uit het Sleek Lagoon palette. Dit heb ik geblend aan het eind. Daarnaast nog wat witte shimmers aan de onderkant bij de wimperrand aangebracht. 

Voor mijn lippen heb ik de Essence Stay Matt Lip Cream in Velvet Rose gebruikt. Wat een geweldige matte kleur! Normaal maak ik de kleur nooit zo intens maar ga ik meer voor nude. Voor deze look heb ik de kleur opgebouwd naar wat feller roze. 

De bronzer is het pareltje van de Etos kerstcollectie van 2012. Het is een dupe van MAC. Wat een mooierd! Hij is ook baked te gebruiken, maar ik heb hem droog aangebracht voor een zachter effect. 

Zoals ik al zei gebruik ik meestal de wat donkerdere kleuren voor ooglooks, maar ik zou deze look best naar school kunnen dragen. Het roze is zichtbaar, maar niet te opvallend. Het is wel even wennen en een omschakeling, want ik blijf toch het stoere meisje met de piercings en tatoeages. Maar een beetje van allebei is nooit verkeerd :-) 


Alle gebruikte producten:

- BB cream van Rimmel
- Concealer Sephora
- Matte poeder van Essence
- Baked bronzer Etos kerstcollectie 2012
- Catrice Prime and Fine highlighting powder
- Essence Stay Matt 01 Velvet Rose
- 16 colour Shimmer Palette
Essence Ballerina LE 'Dance the swan Lake' 

Draag jij vaak roze make-up? 

Lots of love,
Sofie