Home | Over mij | Contact

Kokos douchegel en vanille scrub van Treacle Moon

zaterdag 11 januari 2014

Er is weer een leuk nieuw merk waar me kennis mee kunnen maken: Treacle Moon! Dit merk komt uit Engeland en is sinds kort in Nederland verkrijgbaar. Het assortiment bestaat uit douchegels, bodyscrubs, bodybutters en handwashes met diverse heerlijke geuren mét fijne prijs. Ik heb de scrub en douchegel voor jullie getest.


Beide producten zitten in een grote verpakking. De bad- en douchegels hebben 500 ml en de scrubs 225 ml. Hier mogen zeker meer merken een voorbeeld aan nemen. Doet de verpakking je denken aan een ander merk? Dat kan, want het design lijkt namelijk heel erg op die van Philosophy. Treacle Moon is dierproefvrij. 




'My Coconut Island' is echt een douchegel die je doet verlangen naar vakantie. Het ruikt heerlijk. Ik vind de kokosgeur niet helemaal natuurlijk en wat chemisch ruiken, want ik heb ook douchegels die nog 'echter' naar kokos ruikt. Anyway, de geur blijft lekker en doet me denken aan een warme zomer. De gel schuimt goed en de textuur is romig. Het is voedend en maakt mijn huid zachter. 

'That Vanilla Moment' is een body scrub en zit in een tube. De scrub is geel van kleur en heeft kleine, zwarte deeltjes. De geur is veel natuurlijker in vergelijking met My Coconut Island en daardoor is dit mijn favoriet. Het doet me denken aan de romige geur die tijdens het bakken van iets met vanille vrijkomt. Zalig! Mijn huid voelt na het schubben zacht en glad aan.

De scrub is lobbig en wat dikker, de douchegel is veel vloeibaarder. Treacle Moon is jammer genoeg er niet heel sterk in om goede ingrediënten toe te voegen. Er zitten uitdrogende, verstoppende en irriterende (SLS, parabenen, siliconen) en daarnaast ook alcohol in. Da's een tegenvaller! 

Voor de heerlijke geuren waar je zeker weten vrolijk van wordt, budgetproof prijs en grote verpakkingen zijn dit zeker aanraders. Als je echter een scrub en douchegel zoekt die veel verzorgende ingrediënten heeft, dan zou ik ze niet gelijk aanraden. 

De producten van Treacle Moon kosten per stuk € 4,95 en zijn te koop bij 150 grotere filialen van Albert Heijn en via Albert.nl. 

Heb jij al eens gesnuffeld aan de producten van Treacle Moon? 

Lots of love,
Sofie