Home | Over mij | Contact

Personal | Drukte voordat de vakantie aanbreekt

dinsdag 9 juni 2015

Oké, dat waren zacht uitgedrukt drukke weken. Ik geef toe, dat had ik natuurlijk van te voren kunnen bedenken, maar eigenwijs als ik ben dacht ik even meerdere belangrijke dingen in een korte tijd te proppen. Een periode van afstuderen, theorie examen voor de auto, mijn hondje opvoeden…. Tijd voor een update. 



Ik ben niet een type die alles netjes in haar agenda opschrijft en daar elke dag een kijkje in neemt. Sterker nog: ik heb er geen eens een. Noch een papieren, noch een digitale agenda. Ik 'plan' alles in mijn hoofd en schrijf soms een reminder op een briefje dat vervolgens in de vergetelheid raakt. Door die reden had ik in een drukke week van school waar ik afstudeer verslagen moest schrijven en inleveren, theorie cursus en theorie examen in in dezelfde week gepland. 

Het voordeel is dat ik in één keer van meerdere dingen af was waar ik tegenop zag, het nadeel was een drukke week met veel stress. Maar ik kan opgelucht zeggen dat alles gelukt is.



Ik ben in een keer met slechts twee fouten geslaagd voor mijn auto theorie examen. Door de drukte had ik voor deelneming aan de cursus niet echt geleerd. Ik had snel het theorieboek van ANWB doorgenomen, maar meer ook niet. De cursus was intensief en precies wat ik nodig had. Alle belangrijke punten werden uitgebreid en duidelijk behandeld en vond het eigenlijk nog interessanter dan verwacht. 

Voor aanvang van het examen was ik vrij zenuwachtig, ook omdat ik wat teleurgestelde gezichten uit de examen ruimte zag komen. Toen ik eenmaal voor het scherm zat, zakte de spanning en kon ik elke vraag bijna moeiteloos beantwoorden. 

Het scherm waar mijn uitslag op zou verschijnen liep jammer genoeg vast, dus dat zorgde wel even voor een paar minuten waarin mijn stress level opliep. Maar toen er op het scherm na enige tijd een groen duimpje verscheen, was ik zo blij!
Voor het afstuderen moet ik verschillende theoretische en praktijk onderdelen afronden. Veel heb ik afgelopen schooljaar kunnen doen, maar sommige onderdelen kunnen nu pas ingeleverd of uitgevoerd worden. Omdat ik versneld studeer lopen sommige dingen niet helemaal lekker, zoals gesprekken die pas laat worden ingepland en miscommunicaties waardoor er vertraging is opgelopen. Er zijn toch altijd onaangename verrassingen die om de hoek komen kijken. Gelukkig heb ik alle zaken voor het afstuderen op tijd afgerond en gehaald.

Hoe dan ook: ik ben klaar voor de zomervakantie en ga ervan uit dat mijn eindgesprek ook goed zal verlopen. De drukte omtrent deze dingen is nu voorbij. Het wachten op de definitieve uitslag en mijn diploma uitreiking is begonnen!


Lots of love,
Sofie