Home | Over mij | Contact

Lucky Koningsdag: MAC palette en blush voor een prikkie!

zaterdag 3 mei 2014

Dat ik een lucky one ben op het gebied van goede koopjes scoren van dure make-up merken, kan ik niet zeggen. Meestal loop ik met mijn dromerige hoofd overal voorbij. Laat dat nou afgelopen Koningsdag is heel anders geweest zijn, want toen zag ik bij toeval in mijn ooghoeken twee originele MAC producten liggen voor samen twee euro. 




Prism is een poeder blush met een mooie oud roze kleur. Ik dacht eerlijk gezegd door de verpakking eerst niet dat het een blush zou zijn. Het zit namelijk in een rond potje met draaibare deksel. Dit is mijn allereerste blush van MAC, dus ik was erg benieuwd hoe mijn eerste indruk zou zijn. 


De roze tint valt iets donkerder uit op mijn huid, maar hij is pretty! De structuur is vrij zacht, maar wel fijn en niet onaangenaam. De pigmentatie is heel goed, ondanks dat de kleur dicht bij mijn huidskleur ligt. 

Mijn wangen geeft het een subtiele blos en ik kan er mooi mee contouren. Het fijne aan dit soort blushes is dat je het goed op kan bouwen van een neutrale naar meer opvallendere kleur. Echt ideaal. In de winkel betaal je voor deze blush volgens mij rond de € 22,00. 

Het palette heeft geen naam omdat het is samengesteld. Er zitten de volgende uitneembare oogschaduws in: een paars met zwart, koel grijs, zwart met shimmer en crème kleur. De tinten zijn precies mijn ding; wat donker en aardetint achtig. Mooi om een donkere ooglook mee te maken of de twee lichtere kleuren te gebruiken als basis. 


Oh wauw, waaaauw! In het palette verklappen de oogschaduws al mooi te zijn, maar deze swatches overtuigen me helemaal. De goede pigmentatie en intense kleuren had ik niet verwacht. Vooral zwart met paars is heel bijzonder, al had er wel iets meer paars in mogen zitten. 

De twee lichtere tinten komen niet zo goed tot hun recht op de foto's, maar zijn ook heel mooi en hebben een metallic effect. De zwarte kleur met zilveren shimmers is natuurlijk perfect om een smokey eye mee te maken. Ik kan niet wachten om hier mee looks te gaan maken!

(excusez moi voor de wat rommelige swatches) 


Eerlijk gezegd weet ik niet of de mevrouw op de markt tijdens Koningsdag helemaal geen verstand van make-up heeft of het prima vind dat ze haar dure MAC aankopen voor zo'n laag prijsje verkocht. Anyway, ik ben er onwijs blij mee! Het is aan de producten te zien dat ze niet nieuw zijn, maar veel zijn beide producten niet gebruikt. Koningsdag, ik denk dat dit voor mij een zeldzame geluksdag was ;-)


Heb jij iets tijdens Koningsdag gekocht?

Lots of love,
Sofie