Home | Over mij | Contact

Personal | Aankomen tot een gezond gewicht, let's beat Anorexia!

zondag 26 mei 2013

Zoals sommigen weten heb ik al ruim 6 jaar anorexia en ondergewicht. Een lange tijd, waardoor eigenlijk mijn hele tienerjeugd in het teken heeft gestaan van overleven in plaats van leven. Over twee maanden word ik 17 jaar, en ik ben het oprecht zat om te strijden. Mijn lichaam is op. Mijn nieuwe jaar ga ik gezond in!




Hoewel ik al een langdurige opname, diverse therapieën en gesprekken achter de rug heb, heeft dit uiteindelijk niet geholpen om de eetstoornis helemaal te overwinnen. Gelukkig zie ik mezelf niet meer dik, maar een gezond gewicht heb ik misschien in die lange tijd maar vier maanden gehad. 

Ik weeg nu 39 kilo en hierop functioneert mijn lichaam eigenlijk niet meer. Ik heb weinig tot geen concentratie, ben snel moe, misselijk, heb het altijd koud, depressieve gevoelens, geen conditie, dood haar en een slechte huid. Ik heb geen zin om zo door te gaan en weer opgenomen te worden.


Dus, aankomen, hoe doe je dat? Ten eerste door regelmatig en niet te veel te eten, omdat mijn lichaam dat niet kan handelen. Ik heb samen met mijn moeder een eetschema opgesteld waarvan ik ga aankomen, maar dit is geen gezond eetpatroon. Ik moet het opbouwen.

Eetschema komende weken:

Ontbijt: 1 boterham 
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 boterhammen 
Tussendoor: yoghurt
Avondeten: 2 opscheplepels groente, 2 opscheplepels pasta, rijst etc, een vleesvervanger 
Tussendoor: fruit


Eens per week ga ik jullie op de hoogte houden hoe het gaat, ook met foto's, tips en resultaten. Dit is voor mij een extra motivatie om het vol te houden, maar ik doe het ook voor de meiden met een eetstoornis die mijn blog volgen. Ik weet namelijk dat dit er een aantal zijn en die wil ik ook een steuntje in de rug geven, want jullie kunnen het! 

Lots of love,
Sofie