Home | Over mij | Contact

NYX Cream blush VS. Mosaic powder blush

woensdag 9 januari 2013

Toen bekend werd dat NYX uit veel webshops in Nederland zou verdwijnen, sloeg ik gelijk mijn slag. Ik ben namelijk helemaal weg van het merk, wat een mooie producten! Ik besloot twee blushes te kopen; een in poeder en een in cream vorm. Welke soort blush vind ik het fijnst? Je leest het in dit artikel. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen. 



Beide verpakkingen zien er vrijwel identiek uit: een rond doosje met doorzichtige bovenkant. Alleen het omhulsel van de cream blush is glanzend, waar die van de poeder blush mat is. De inhoud van de Cream blush is 3,5 gr en de Mosaic powder blush 5,7 gr. 

Van de Mosaic powder blush heb ik de kleur '09 Paradise' gekocht, en van de Cream blush '11 Boho Chic'. 

  
Ik begin met de poeder blush. '09 Paradise' vind ik een erg mooie kleur. Ik moest wel even wennen aan de verschillende vakjes met kleuren. Het voelt 'onnatuurlijk' om met fel roze, lichtroze, peachy roze en geel je wangen te poederen. Maar de kleur staat erg mooi en natuurlijk. De blush is zo goed gepigmenteerd dat ik moet oppassen dat ik niet te veel poeder op mijn kwast neem, anders staat het al gauw onnatuurlijk. 

    
De cream blush heeft een heel andere structuur. Toen ik het op mijn vingers aanbracht was mijn eerste reactie 'mwah'. De structuur is nogal plakkerig, en dat ben ik niet gewend. De blush smeert stroef op mijn huid, dat is nog wel erg wennen. Direct na het aanbrengen voel ik de blush goed op mijn wangen zitten, een best apart gevoel. Na een tijdje gaat het gevoel gelukkig weg. 


De Mosaic powder blush heeft verschillende gedeeltes met kleuren, dus het was vrij moeilijk om goed te swatchen. De kleuren zijn erg mooi, maar op mijn wangen vind ik de kleur iets te fel voor mijn huid. De beige kleur compenseert niet genoeg het felle roze en rood. 


De Cream blush heeft een mooie lichtroze kleur. Zoals te zien is op mijn vinger heeft de blush aardig wat glans, maar na het uitsmeren verdwijnt dit. De cream blush heeft minder pigment, maar dat geeft een natuurlijker effect dan de Mosaic powder blush. 

   
De structuur van de normale blush zoals we hem kennen vind ik toch het fijnst. De pigmentatie van de poeder blush is echt wow! Een klein beetje blush is al meer dan voldoende. De creamy blush was even wennen, maar gebruik ik nu ook regelmatig. Wat me opvalt is dat de cream blush stukken beter blijft zitten. Hij mag dan wel een beetje sticky zijn, maar plakken op mijn wangen blijft 'ie zeker weten! Ik vind het erg lastig uiteindelijk te beslissen welke blush ik het fijnst vind. De Mosaic powder blush heeft een betere pigmentatie en fijne structuur, maar de Cream blush heeft een natuurlijker effect en blijft langer zitten. 

De NYX blushes zijn te koop bij de Douglas en kosten beide € 9,10. 

Wat heeft jullie voorkeur; een poeder of een cream blush?

Lots of love,
Sofie