Home | Over mij | Contact

Essence 'Snow Jam' collectie

zaterdag 5 januari 2013

De 'Snow Jam' collectie staat in het teken van de winter. De collectie heeft koele tinten, en bevat naast make-up en nagellak ook verzorgingsproducten. Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik over de nieuwe collectie las niet gelijk enthousiast was. De nagellak was in mijn Kruidvat al op, dus eerst een review over de make-up en verzorgingsproducten, een artikel over de nagellak verschijnt binnenkort op Beauty Sparkles.


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de opmerkingen wel te kunnen zien of om een opmerking te plaatsen. 




Dit is het jumbo duo eyepencil in '02 petrol snow-queen'. Ik loop meestal niet echt warm voor oogpotlood in een andere kleur dan zwart of bruin. Toch vind ik deze koraal groen/blauwe kleur erg mooi. De ene zijde bevat een kajal, en de andere zijde een highlighter met een subtiele shimmer. De oogpotloden zijn lekker romig en goed gepigmenteerd. Ik ben vooral verbaasd door de mooie highlighter, wat een goed pigment!



De oogschaduw sortbet heeft gewoon het nummer '01' gekregen en heeft een erg mooie lila kleur. De oogschaduw smeert fijn en is zacht en creamy. In het potje ziet de oogschaduw er nogal stevig uit, maar dat is 'ie gelukkig helemaal niet. Wat ik wel direct merk is dat de substantie niet heel goed verdeelt, zoals je bij de swatch op mijn arm ziet. Na een aantal keer proberen, blijkt het een mission impossible om de oogschaduw goed verdeeld te krijgen. Dit probleem heb ik vaker bij creamy oogschaduws gezien. De twee andere oogschaduws in de 'Snow Jam' collectie hebben blauwe tinten, maar dit vind ik absoluut de mooiste kleur. 


In de winkel had ik keus uit een blauwe en paarse lippenbalsem. Allebei de kleuren vond ik nou niet erg aantrekkelijk eruit zien. Uiteindelijk heb ik voor de paarse '01 Lilac is my Style' gekozen, omdat ik dat nog de meest gangbare kleur vind. Door de kleur zou ik persoonlijk mijn lippen niet in het openbaar ermee insmeren.  Ik snap dat het leuk bij de winterse sfeer past, maar de kleur vind ik iets té. De lippenbalsem werkt zeker, ik krijg er lekker zachte lippen van. Ik ben geen fan van de kleine glittertjes die in de lippenbalsem zitten. Het doet me een beetje denken aan de lippenbalsems voor kinderen. De lippenbalsem ruikt aardig sterk naar bosbessen. De geur blijft een tijdje hangen, maar vervaagt daarna snel. 


Naar de handcrème was ik erg benieuwd. Ik vind het altijd leuk als er in een LE collectie ook verzorgingsproducten zitten. De verpakking ziet er weer lekker winters uit. De handcrème helpt tegen stroeve en droge handen. In de crème zit sheaboter en kokosnoot olie. De handcrème is goed vettig en mijn handen worden er inderdaad lekker zacht van. De kokosgeur is gelukkig niet heel heftig. Er is maar een klein beetje handcrème nodig om je handen goed te verzorgen. 


Tot slot geen beautyproduct, maar wel erg handig; mini vijlen. Een origineel product vind ik. De vijltjes zijn echt super klein, handig voor op reis, maar echt uitgebreid je nagels ermee vijlen is niet aan te raden. Van elke soort vijl zitten er twee in. Erg leuk met de sneeuwbergen, groene en paarse kleuren, abstracte afbeeldingen en sneeuwvlokjes. De vijltjes zijn niet té klein, waardoor ze goed bruikbaar zijn. 


Vooraf was ik niet zo te spreken over de 'Snow Jam' collectie van Essence. Maar ik moet zeggen dat de collectie mij positief verrast heeft. Ik vind de producten fijn en van goede kwaliteit. Erg leuk dat Essence verder kijkt dan alleen make-up producten en ook verzorgingsproducten aan de collectie heeft toegevoegd. De lippenbalsem vind ik niet aan te raden, het werkt oké, maar daar is verder alles wel mee gezegd. De andere producten vind ik erg fijn, zeker voor de betaalbare prijs. 


Jumbo duo pencil - € 1,99 
Eyeshadow sorbet - € 2,39 
Lippenbalsem - € 1,59 
24h hand protection balm  € 1,99 
Mini files - € 1,39

De Essence 'Snow Jam' collectie ligt vanaf begin januari tot half februari in de winkels van Kruidvat en Trekpleister.


Wat vinden jullie van de 'Snow Jam' collectie?

Lots of love,
Sofie